Wednesday, October 10, 2018

BBM3410/ 18 Pembelajaran Flatlay

Assalamualaikum.....

Bertemu kita kembali.....

Apa khabar semua....

Pada 8 Oktober 2018 saya telah mempelajari satu perkara baru dalam multimedia. Perkara baru yang aku telah belajar pada hari tersebut ialah cara mengambil gambar flatlay, half flatlay, quarter flatlay, dan zero flatlay. Tugasan ini perlu dilaksanakan secara berkumpulan seramai 10 orang rakan yang lain. Ahli kumpulanku lantas bangun bagi menyegerakan tugasan yang diminta. Kesemua gambar perlulah diambil sebanyak 20 keping. Aku lantas membuat kerja menangkap gambar yang diminta itu. Aku mula mencari barang-barang yang cantik untuk menangkap gambar tersebut bersama-sama dengan rakan di dalam kumpulan. Kami diberi masa sehingga jam 12.30 tengah hari bagi menyiapkan tugasan tersebut.

Langkah-langkah bagi menyempurnakan tugasan flatlay

Flatlay - 90 darjah


Half Flatlay - 45 darjah

Quarter Flatlay - 22.5 darjah

Zero Flatlay - 0 darjah


Kami memastikan tuigasan yang diberi akan siap pada waktu yang telah ditetapkan. Kesemua gambar tersebut berjaya kami hasilkan dan di muat naik ke akaun instagram masing-masing. Setiap ahli kumpulan perlu memuat naik tugasan tersebut walupun ia tugasan berkumpulan. Kami berasa lega apabila berjaya menyiapkan tugasan tersebut dengan jayanya. Setelah selesai aku pun pulang ke kolej setelah letih menyiapkan tugasan tersebut.


Gambar semasa proses menyiapkan tugasan


0 comments:

Post a Comment