Monday, October 15, 2018

BBM3410/ 18 : Kehidupan Kampus

Haiiiii............

Hidup kat kampus ni tak de la seronok sangat.....

Sebab banyak perkara yang kita tak boleh buat seperti yang kita harapkan.....

Entahlah.....

Bagi aku memang serabut......

Sebab itu aku hujung minggu kalau tiada kuliah aku suka balik kampung sebab aku rasa lebih tenang....

Bila balik kampung aku rasa tenang dengan suasana rumah dan kampung yang aku duduk.....

Bila balik kampung aku boleh masak macam-macam apa yang aku suka makan....

Tapi bila dekat U kena beli.... sudahlah kena beli selepas itu tak kena pulak dengan citarasa aku.... hurmmmmm.......... sedih weiiiii.......

Jenis aku biar perut aku sedap makan jangan sedap belajar sangat.... pelikkan.... apa nak jadi dengan aku pon aku tak tahu......

Tapi kehidupan di U mesti diteruskan kerana kita datang dengan impian kita pulang dengan kejayaan......

Tapi nak bagi sikit tips ragam duduk U....

Berkonukasi
- masuk universiti pastinya akan berjumpa dengan rakan-rakan baharu. Loghat negeri yang berbeza tentunya suatu perkara teruja bagi pelajar kerana dapat merasai pengalaman komukasi dengan rakan baru dari lain negeri.

Beli Buku Second Hand
-buku yang jual kat universiti mahal. Paling mudah nak dapat buku harga murah beli pada senior. Itu pun kalau mereka nak juallah. Kalau tak nak kena beli jugalah yang mahal itu. Tidak pun beli buku fotostat. Ini pun murah sikit dan menjimatkan kos.

Buat Kerja Nak Tamat Masa
-buat kertas kerja masa nak hantar esok malam ini baru buat. Baru orang kata kehidupan di universiti. Tapi jangan buat selalu sebab bahaya. Kalau sempat siap nasib baik, kalau tak siap habislah engkau.

Kelas Batal
- kelas batal merupakan benda yang paling seronok buat pelajar. Tapi kalau kelas itu kena ganti semua boleh jadi lesu dan semua ada hal yang penting.





Maaflah bagi sikit tips masuk U...........
Nak lebih lanjut masuklah U......
Bolehlah rasa.....
Hahahaha

0 comments:

Post a Comment